Sedara-mara

Alhamdulillah..


Salam blogging untuk smua mmber2 yang mengenali. rasa macam dah lama tak wat posting. :-P untuk pengetahuan korang, aku tak keje kat penang dah sekarang ni. Nampak gayanya rezki aku kat tengah2 semenanjung plak la kali ni. Kalau ada mmber2 yang kat penang nak mintak tolong kat aku, kena bgtau awal2 la. coz kena budget masa nak gi penang.

Alhamdulillah 4 Ogos 2009 haritu aku selamat lapor diri kat JPA Putrajaya. Maka bermula la tanggungjawab aku sebagai penjawat awam. Rasa mcm takot pun ada. waktu sesi taklimat tu, macam2 undang2 nak kena ikut. disiplin lagi la ketat. etika pemakaian, penampilan sume nak kena ikut macam yang dia tetapkan. giler ahh.. pendek kata, jangan ingat mudah la nak keje ngn gomen ni. wawawa.. takotnye.. tapi insyAllah aku cube gak la. tq la pada sume mmber2 yang doakan aku berjaya masuk SPA ni. xlupa gak la pada HUSFA(husna & fadhil).

proses nak masuk ke jabatan punye la banyak. dari JPA, diorang hantar gi kementerian dulu. aku dapat kementerian dalam negeri. dari situ diorang hantar g Jabatan Pendaftaran Negara plak. nasib aku la dapat keje kat putrajaya. dok tengah2 semenanjung la tu. dah masuk JPN, ingatkan dah setle la. rupenye kena tunggu dapat surat penempatan department plak. dah masuk department, kena tunggu surat untuk masuk unit mana plak. adoyai.. susah gak masuk gomen ni. ingatkan cam mudah jer.. skarang ni aku tengah tunggu surat untuk masuk unit mana jer. mintak2 la dapat unit yang xberape susah sangat. risau gak aku masuk unit yang susah2. takot xbleh wat kerje jer. jenuh gak nak belajo dari mula. ok la, nnti la aku sambung posting ni. korang komen la pe yang patut ek. nnti rajin2 bleh la aku masuk blog korang plak. k, salam.

0 komen yang best:

Related Posts with Thumbnails

 
Dikuasakan Oleh Blogger | Gubahan Oleh Ady © 2009 | Resolusi: 1024x768px | Paparan Terbaik: Firefox | Top