Sedara-mara

Awas!.. jangan termakan binatang ni.

MasyAllah, zaman sekarang ni macam² boleh berlaku.Orang kafir sentiasa cipta benda yang baru untuk rosakkan umat Islam. Jadi kena berhati² lah supaya kita tak termakan benda ni. Nauzubillahi minzalikh. Makan benda yang haram boleh menyebabkan hati menjadi gelap dan kita makin lama makin jauh meninggalkan Allah, tuhan kita Rabbul alamin. Jadi sentiasalah berwaspada bila nak beli makanan. Begitu juga dengan ayam. Tambah pulak dah dekat² nak raya ni. Berlambak² la ayam dipasaran. Pastikan kita beli ayam yang disembelih oleh orang Islam dan disembelih secara sah (putus urat maridh). Harini saya nak kongsikan binatang kacukan Khinzir atau nama sebenarnya Babi yang dikacukkan dengan kambing biri². Kalau tak silap la. sebab bulunya macam kambing biri². Kalau nak beli kambing untuk wat kenduri, pastikan tengok betul². Jangan dah bawak balik rumah, nak sembelih baru perasan tu bukan kambing. Jom tengok pic kat bawah ni. Berdasarkan email dari kawan, binatang ni berada di Malaysia.
Mintak dijauhkan oleh Allah supaya kita tak termakan binatang ni. Walaupun ia dikacukkan dengan kambing @ lembu sekalipun, ia tetap haram dimakan. Kerana ia tetap ada unsur² babi jugak.

Sbg tanda sokongan anda pada blog TKSB, sila klik jika terdapat Ads dibawah.


Yang Betul,

3 komen yang best:

sahromnasrudin said...

salam wanshah..mintak dijauhkan la dgn ba alif ba ya dan suku sakatnya ini huhuhuhuhhu

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

minta dijauhkannlah kita semua ye dik...haihhh

aNiS tHe BumbleBee said...

isk...apalaa depa ni...pi kacuk bebi dgn biri2..tak comei langsung.kacuk laa dgn kanggaroo ka kan...hihihi!

Related Posts with Thumbnails

 
Dikuasakan Oleh Blogger | Gubahan Oleh Ady © 2009 | Resolusi: 1024x768px | Paparan Terbaik: Firefox | Top