Sedara-mara

Merdeka.. merdeka.. Merdeka...

Ha.. haa.. Haa..Ape kabo smua?.. selamat menyambut hari Merdeka yang ke-53 incik wanshah ucapkan kepada smua rakyat Malaysia. Kalau bangla, takkan la nak sambut merdeka negara kita plak kan?.. heuheu.. guro jer. Tahun ni Merdeka Raya la kita rakyat Malaysia ek. Sape yang nak wat baju raya tu, bleh la wat yang ada jalur gemilang ke. :P kalau amik bendera Malaysia tu wat baju raya, fuhh.. memang tabik spring la. :) baru la semangat patriotik namanya kan?.. Sempena hari Merdeka ni, terpulang la korang nak sambut dengan pelbagai cara skali pun. Nak lari satu kampung bawak bendera ke, nak lari 1malaysia ke, tapi kena ingat. Puasa tetap puasa tau. heheh.. tatacara dan jugak kelakuan kita sebagai rakyat Malaysia kena jaga. Jangan merempit ke, wat keje takde faedah plak. Ape pun, bersyukur la kita kehadrat ilahi kerana masih lagi dikurniakan kepada kita untuk mengecapi nikmat kemerdekaan dinegara sendiri. 

Perbetulkan mindset kita supaya tidak lagi dijajah oleh fahaman² barat. Cewahh!!.. cam ayat ahli falsepah plak. :P Teringat incik wanshah pd satu Hadith Nabi s.a.w waktu blajo disekolah dulu. Rasulallah s.a.w. pernah bersabda "Sesungguhnya mencintai negara itu adalah sebahagian daripada iman." Jadi kita sebagai orang Islam yang beriman, renung²kan lah, dan selamat beramal ye.. Puasa tetap puasa tau. jgn ada yang mengelat disiang hari plak.

Sbg tanda sokongan anda pada blog TKSB, sila klik jika terdapat Ads dibawah.


Yang Betul,

5 komen yang best:

melatidaisy said...

salam ziarah wan..

semoga dalam rahmatNya selalu .. :)

sahromnasrudin said...

salam ziarah wan..salam merdeka..aku cume nak negara kita aman tenteram je huhuhuhuh

a kl citizen said...

salam merdeka untuk wan juga

dah lari satu bilik bawak bendera?

ikan emas said...

salam Merdeka !!

salam Ramadan

Salam Syawal

Salam 1 Malaysia

wanshah said...

melatidaisy: eh, welcome² cik melati. lama dah menyepi dari dunia blogging ye. :)

sahrom: semoga begitulah hendakNYA bro. insyAllah..

a kl citizen: saya tak buat camtu kak. letih. :P lari kat blog akak bawak bendera bleh la. heheh.. :)

ikanemas: salam kembali cik ikanemas. :)

Related Posts with Thumbnails

 
Dikuasakan Oleh Blogger | Gubahan Oleh Ady © 2009 | Resolusi: 1024x768px | Paparan Terbaik: Firefox | Top