Sedara-mara

Raya dan hantu..

Assalamualaikum w.b.t.
Alhamdulillah selamat sudah berhari raya. Selamat pergi dan selamat jugak pulang ke rumah. Tapi raya masih ada 3minggu lagi. So, selamat berhari raya kepada semua ye. Kepada yang masih beraye sakan tu, berhati-hatilah memandu dijalanan ye.
Pagi tadi jalan dari Melaka ke KL takde la jem sangat. Cuma area Kajang je kereta banyak sikit. Maklum la orang dah start bekerja kan. Rasa macam tak puas beraye lagi nih. heuheuhe.. ada sesape nak ajak gi beraye lagi tak ni?.. :P 

Raya tahun ni rasa cam pelik sikit la bile tengok rancangan kat TV. Tak habis² cite hantunye. Dari malam raya, sampai la harini. Tak putus² cite hantu. Pendek kata, setiap hari lepas raya ada je cite hantu. Seolah² bile setan dah dibebaskan, hantu pun berlambak² la mengacau orang. Mana taknye, dari malam raya tu, ada drama Cerita Hantu Malam Raya, pastu diikuti plak ngn lagenda sundal bolong, pocong kamar sebelah, hantu ambulans, gong, susuk, congkak, haishh.. macam² lagi la. Sampai nak termuntah dibuatnye asyik tengok cerita hantu je..


Sbg tanda sokongan anda pada blog TKSB, sila klik jika terdapat Ads dibawah.


Yang Betul,

13 komen yang best:

al-lavendari said...

Ketupat palas di atas para
Masak sebiji di atas peti
Bukannya tidak faham bahasa
Yang hantu tu masuk saya sekali !

wanshah said...

wah, bleh tahan pakcik berbalas pantun ye. :P

ikan emas said...

di atas para ada ketupat palas
dimakan budak tinggal satu
lepas raya dah jadi makin pemalas
disebab semua dah jadi hantu!

::FAIZ FARISH:: said...

tapi aku sangat suka tgk crita hantu

wanshah said...

ikan emas: bahaya tu kak kalau sume dah jadi hantu. macam cite vempire diaries plak. :)

faiz: ngko memang faiz. cite jiwang² tak minat ke?.. hueheuh.. :)

Che Kechik said...

slmt hari raya wanshah..
maaf kiranya ada tersilap kata..=)

al-lavendari said...

awak patut masuk gelanggang ini kalau nak tengok pakcik berpantun. ikan emas pun ada di sana.


http://puecorgxret.blogspot.com/

wanshah said...

kechik: yup, selamat hari raya jugak kechik. best tak raya tahun ni?.. :)

al-lavendari : oo.. dah penah masuk dah blog tu pakcik. bleh tahan gak pantun² pakcik. kena je ngn isu-isu semasa tanahair sewaktu pantun tu dikarang. :)

Ku Tak Sempurna said...

banyak kereta di jalan raya,
hantu raya, hari2 raya

:D

sahromnasrudin said...

salam..tahniah..wajah baru yg semakin ceria la..syabas..nnti leh turunkan ilmu utk aku ya

luahfikiran said...

SALAM,
TENGOK GAMBAR TU, TERUK SANGAT KESESAKANNYA. DI MANA TU ?

kak wan said...

Salam..
kakwan ingat kakwan je yang perasan rupanya awakpun perasan juga ye..citer hantu banyak nah kat tv..last - last tengok je citer orang putih.

wanshah said...

KTS: eh, hantu, raya pe plak KTS?..

sahromnasrudin: wah, dah balik dari utara ke bro?.. :)

luahfikiran: area kL tu pakcik. biasa la orang dah start keje.

kak wan: sama la kita kak wan. :) saya pun malas dah nk tengok tv. baik tengok blog. huhu..

Related Posts with Thumbnails

 
Dikuasakan Oleh Blogger | Gubahan Oleh Ady © 2009 | Resolusi: 1024x768px | Paparan Terbaik: Firefox | Top